خدمات باغبان

​​​​​​​ دکتر ارغوان مختاریان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

اگر کمردرد دارید، این حرکات را در پیلاتس انجام ندهید.

اگر کمردرد دارید، این حرکات را در پیلاتس انجام ندهید.

برخی از حرکات پیلاتس می‌تواند برای افراد مبتلا به کمردرد خطرناک باشد؛ به ویژه کسانی که دچار بیرون زدگی دیسک کمر و یا کمردرد حاد هستند. بسیار مهم است تا از حرکات پیلاتس که می‌تواند کمردرد شما را تشدید کرده و یا به طور بالقوه باعث ایجاد آسیب می‌شود، اجتناب کنید. در اینجا دکتر ارغوان مختاریان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان چند حرکت پیلاتس را به شما معرفی می‌کند که ممکن است برای افراد مبتلا به کمردرد مضر باشد:

 
چرخش شدید ستون فقرات: حرکاتی که شامل چرخاندن شدید ستون فقرات هستند، می‌توانند ستون فقرات را تحت فشار قرار داده و درد شما را بدتر کنند؛ به ویژه زمانی که این حرکات را در برابر یک مقاومت خارجی و یا به همراه وزنه انجام می‌دهید.
 


 
غلتیدن مثل توپ: این حرکت پیلاتس شامل غلتاندن بدن خود به سمت عقب مانند یک توپ و سپس بازگشت به حالت اولیه است. این حرکت می‌تواند به ستون فقرات فشار وارد کند و ممکن است برای کسانی که با مشکلات کمر دست و پنجه نرم می‌کنند، مناسب نباشد.
 


 
 
حرکت تیزر: تمرین تیزر شامل بلند کردن همزمان هر دو پا و بالاتنه از روی تشک و در عین حال حفظ تعادل بدن بر روی استخوان‌های لگن است. این حرکت به عضلات تنه‌ی قوی نیاز دارد و اگر به درستی اجرا نشود می‌تواند به کمر فشار وارد کند.
 


 

شیرجه قو: از آن‌جایی که حرکت شیرجه قو شامل ایجاد قوس در ستون فقرات می‌باشد، ممکن است برای افرادی که مبتلا به کمردرد هستند مناسب نباشد؛ به خصوص اگر باعث ایجاد ناراحتی یا فشار در ستون فقرات شود.
 



حرکت صد: این حرکت شامل حرکت دادن سریع دست‌ها در حین بلند کردن سر، گردن و شانه‌ها از روی تشک است که می‌تواند گردن و کمر را تحت فشار قرار دهد؛ به خصوص اگر به شکل صحیح و مناسب انجام نشود.

 



حرکت اره: حرکت اره شامل چرخاندن بالاتنه به شیوه‌ای است که به سمت پای مخالف متمایل شود. این حرکت ممکن است برای افراد مبتلا به کمردرد مناسب نباشد؛ زیرا شامل چرخش و خم شدن ستون فقرات است.

 





به یاد داشته باشید ویژگی‌های کمردرد هر فردی مخصوص به خود او است و آنچه برای یک فرد خطرناک تلقی می‌شود، ممکن است برای دیگری مشکل ساز نباشد. ضروری است که با یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در ارتباط با وضعیت خود مشورت کنید تا وضعیت جسمی شما را ارزیابی و در خصوص اصلاح و یا حذف حرکات ورزشی راهنماییتان کنند. به یاد داشته باشید که همواره ایمنی  و راحتی خود را در حین تمرین پیلاتس در اولویت قرار دهید و به سیگنال‌های بدن خود گوش فرا دهید.

 

همچنین بخوانید:

اگر زانودرد دارید، این حرکات را در پیلاتس انجام ندهید.
 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده