خدمات باغبان

​​​​​​​ دکتر ارغوان مختاریان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

اگر زانو درد دارید، این حرکات را در پیلاتس انجام ندهید.

اگر زانو درد دارید، این حرکات را در پیلاتس انجام ندهید.

برای افراد مبتلا به زانو درد، ممکن است برخی از حرکات پیلاتس خطرناک باشد و به طور بالقوه باعث بدتر شدن ناراحتی و یا ایجاد فشار بیشتر به مفصل زانو شود. در اینجا دکتر ارغوان مختاریان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان برخی از حرکات پیلاتس را به شما معرفی می‌کند که ممکن است برای افرادی که  درگیر زانو درد هستند، مناسب نباشد:


 
حرکات کششی شدید پا: حرکاتی که شامل دراز کردن کامل پاها (اکستند)، به ویژه در برابر مقاومت است می‌تواند به زانو فشار وارد کند. به عنوان مثال می‌توان به تمریناتی اشاره کرد که در آن پاها در حالی که زانوها صاف هستند، از روی زمین بلند می‌شوند؛ مانند بلند کردن پاها به صورت درازکش (لگ رایز) و یا حرکت قیچی.
 


 
خم کردن شدید زانو
: ورزش‌های پیلاتس که به خم شدن شدید زانو نیاز دارند (مانند اسکات عمیق یا لانژ) می‌توانند به دلیل افزایش فشار روی مفاصل زانو، درد این ناحیه را تشدید کنند.
 


 
غلتیدن مثل توپ: این حرکت شامل غلتاندن بدن خود به سمت عقب مانند یک توپ است. این حرکت می‌تواند حین غلتیدن به زانوها فشار وارد کند.

 


 
 حرکات تک پا: تمرینات پیلاتس که شامل حفظ تعادل روی یک پا و یا به طور کلی استفاده از یک پا در زمان است، ممکن است برای افرادی که زانو درد دارند مناسب نباشد؛ زیرا می‌تواند زانوی آسیب دیده را تحت فشار قرار دهد.


 


 
حرکات پرشی: هرگونه تمرین پیلاتس که شامل پریدن یا جهش باشد، مانند تمرینات جامپینگ جک یا جامپ بورد، به زانوها فشار مضاعفی وارد می‌کند و می‌بایست از انجام آن‌ها اجتناب شود.
 


 
فلکشن شدید: حرکاتی که به فلکشن شدن شدید زانوها نیاز دارند (مانند اسکات پلی) ممکن است درد و ناراحتی در این ناحیه را تشدید کنند.



توجه به این نکته ضروری است که تاثیر حرکات ذکر شده بسته به شدت و ماهیت زانو درد شما می‌تواند متفاوت باشد. اگر زانو درد دارید، توصیه می‌شود با یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مشورت کنید. تا وضعیت جسمی شما را ارزیابی و همچنین شما را در خصوص اصلاح و یا حذف حرکات ورزشی راهنمایی کنند. متخصصان طب فیزیکی می‌توانند شما را در تنظیم تمرینات پیلاتس جهت رفع مشکلات مربوط به زانو یاری دهند تا بتوانید به طور مناسبی از تمرینات این ورزش بهره‌مند شوید. به یاد داشته باشید که همواره راحتی و ایمنی خود را در طول تمرینات در اولویت قرار دهید.


 

همچنین بخوانید:

اگر کمردرد دارید، این حرکات را در پیلاتس انجام ندهید.

 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده