خدمات باغبان

​​​​​​​ دکتر ارغوان مختاریان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

بهترین تردمیل برای افراد مبتلا به زانودرد

 

بهترین تردمیل برای افراد مبتلا به زانو درد

وقتی می‌خواهید برای افراد مبتلا به زانو درد تردمیل انتخاب کنید، ضروری است که بر ویژگی‌هایی تمرکز داشته باشید که می‌توانند فشار و ضربه به زانو را کاهش دهند. در این قسمت دکتر ارغوان مختاریان متخصص طب فیزیکی اصفهان به بررسی نکاتی می پردازد که هنگام انتخاب بهترین تردمیل برای افراد مبتلا به زانو درد باید مد نظر داشت.

سیستم ضربه گیر: ضربه گیر به یک لایه بالشتکی اطلاق می شود که روی تردمیل استفاده می شود که از پاهای شما در برابر برخورد با سطح تسمه محافظت می کند و از آسیب و فشار روی مفصل در طول زمان جلوگیری می کند. به دنبال تردمیلی باشید که قابلیت ضربه گیری خوبی داشته باشد. تردمیلی که قابلیت تنظیم بالشتک را دارد، به شما این امکان را می دهد که ضربه گیری را مطابق با سطح راحتی خود تنظیم کنید و فشار را بر روی زانوهای خود به حداقل برسانید.

تنظیمات برای ورزش کم فشار: برای کسانی که آسیب یا درد زانو دارند، تمرین روی تردمیل به صورت کم فشار مفید است. ورزش های کم فشار مانند راه رفتن نسبت به ورزش های پرفشار مانند دویدن آسیب کمتری به مفاصل وارد میکنند. این تنظیمات تردمیل‌ به طور خاص برای افرادی طراحی شده‌اند که مشکلات مفصلی دارند و می‌توانند به کاهش فشار به زانو در طول تمرین کمک کنند.

گزینه‌های شیب: در حالی که تنظیمات شیب زیاد می‌تواند فشار روی زانوها را افزایش دهد، یک شیب جزئی (1-2٪) می تواند حالت یک پیاده‌روی طبیعی را ایجاد نموده و فشار بر زانوها را در مقایسه با دویدن یا راه رفتن روی سطح صاف کاهش دهد.

عملکرد نرم و بی سر و صدا: یک تردمیل با عملکرد نرم و بی صدا می‌تواند باعث افزایش حس رضایت از ورزش میشود. این عملکرد، لرزش یا صدای غیرضروری را که ممکن است بر زانوها اثرگذار باشد را کاهش می‌دهد.

سرعت و شدت قابل تنظیم: کنترل داشتن بر روی سرعت و شدت تردمیل به شما این امکان را می‌دهد که به آرامی آغاز نموده و به تدریج شدت آن را افزایش دهید. این قابلیت به زانوهایتان زمان می‌دهد تا با سرعت تردمیل تطبیق پیدا کرده و از فشار ناگهانی روی مفاصلتان جلوگیری شود.

قابلیت‌های ایمنی: به دنبال تردمیل‌هایی باشید که قابلیت‌های ایمنی مانند دکمه توقف اضطراری و یا دستگیره برای حفظ تعادل داشته باشند. این ویژگی‌ها می‌تواند به جلوگیری از حوادث حین استفاده از تردمیل کمک کند و اعتماد به نفس بیشتری را در طول ورزش ایجاد نماید.

اندازه و پهنای مناسب تردمیل: اطمینان حاصل کنید که پهنای تسمه تردمیل مناسب شد (حداقل 50 سانتی متر) تا راه رفتن یا دویدن روی آن راحت‌تر باشد. یک صفحه بزرگتر می‌تواند با ایجاد فضای بیشتر برای حرکت آزادانه مفید باشد.

ساختار مستحکم: تردمیلی را انتخاب کنید که ساختار محکم و بادوامی داشته باشد و با ایجاد ثبات و کاهش لرزش یا عدم تعادل در حین استفاده، مناسب باشد.

کنسول کاربرپسند: کنسولی با قابلیت استفاده و حالت بصری ساده می تواند دستکاری تنظیمات و نظارت بر پیشرفت تمرین شما را راحت‌تر کند.

قبل از خرید امتحان کنید: قبل از خرید، در صورت امکان تردمیل را شخصاً امتحان کنید. آن را امتحان کنید تا ببینید روی زانوهای شما چه حسی دارد. ارزیابی کنید که آیا نیازها و سطح راحتی شما را برآورده می کند یا خیر.


این نکته را به خاطر داشته باشید که ورزش با تردمیل ممکن است برای همه افرادی که مبتلا به زانو درد هستند مناسب نباشد، به خصوص در صورتی که مشکلات مفصلی شدید دارید یا شرایط شما از نظر پزشکی مناسب نیست. همیشه قبل از آغاز هر گونه برنامه ورزشی، از جمله استفاده از تردمیل، با متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مشورت کنید. آنها می‌توانند توصیه‌های شخصی را بر اساس شرایط و نیازهای مخصوص خودتان به شما ارائه دهند.
 

 

همچنین بخوانید: 
اصول استفاده از تردمیل
 

 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده